Brinite o vašem automobilu na pravi način

Cilj svakog vozača je da održi svežinu svoj četvorotočkaša, kako svežinu bukvalno, tako i na onu svežinu koja se vidi samo od spolja, odnosno kada se baci pogled na automobil. Pojedini auto delovi su podložni izmenama, dopunjavanjima i osveženjima, dok drugi kada se pokvare moraju da se promene i da se nabave novi.

Ovaj tekst će Vam prikazati i daće Vam savete za lakše i brže održavanje Vašeg ljubimca uz manje ili veće izmene na nekih od auto delova.

Redovno održavanje

Kada ste kupili svoj automobil iz snova –  vrlo verovatno da želite da mu zadržite taj sjaj još dugo. Zato je neophodno da redovno održavate Vaš auto. Na taj način ćete uspeti da uštedite novac na kupovini novih auto delova, odnosno, obezbedićete bezbednost svih učesnika u saobraćaju koji su u dodiru sa Vama. Što se samo održavanja tiče on varira od vrste automobila kao i od samih auto delova koji su u pitanju.

Ukoliko sami ne vidite tačno problem, a čujete da nešto ne valja – tada trebate da se javite u servis, kako bi eventualni kvar nekih osetljivijih auto delova bio neutralisan. Strogo vodite računa o periodu između dva održavanja i ne dozvolite sebi da prođe mnogo vremena između ta dva održavanja.

Kako i šta kondtrolisati od auto delova

Motor bi mogao da se uporedi sa mozgom ili sa srcem živog organizma. Tu se deđava većina radnji i on pokreće zapravo čitav proces u automobilima. Zato je i motor možda najvažniji auto deo. O njemu morate najviše da vodite računa. Posebno oni vlasnici koji nemaju garažiran automobil. A dodatnu pažnju treba obratiti tokom zime, kako ne biste došli u neugodnu situaciju gde možete da zakasnite na posao ili nešto teže ukoliko Vam se automobil ne upali. Tako da biste trebali ulje kontrolisati na svakih 500 km kao i pritisak u Vašim gumama, tj. pneumaticima. Kada budete prošli 5000 km tada treba obratiti na auto delove kao što su kočnice, disk pločice, tečnost u rashladnom sistemu kao i na stanje elektrolita u akumulatoru.

Posle pređenih 10000 km mora da se kontroliše stanje ulja u menjaču, klinasti kaiš, zavrtnji na točkovima – koji su veoma značajan auto deo, svećice i razvodnik paljenja. A kada pređete preko 20000 km, 30000 km i još više tada se od auto delova kontrolišu i karburator, agregat, kaiševi koji su na agregatima, tada se menja i ulje u menjaču, možda će se pojaviti i potreba menjanja zupčastog kaiša, a na samom kraju biste mogli da zamenite i tečnost u sitemu za hlađenje, što mnogi često zaboravljaju pa im bude mnogo toplije u kolima od onoga što bi oni želeli. Sve ovo navedeno spada u održavanje auto delova i generalno Vašeg automobila.

Pridržavanjem ovih saveta i činjenica moći ćete svom ljubimcu da održite nov sjaj mnogo dugo. A ako se budete pridržavali i redovnog servisiranje, kako malog servisa tako i velikog – zagarantovano Vam je da ćete imati auto koji će Vam i sam zahvaliti zbog toga što se tako ophodite premanje njemu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *