Era digitalizacije je davno zakucala na naša vrata, hteli mi to ili ne moramo da budemo uskladu sa njenim razvojem i postignućem. Na svakom koraku jasno se susrećemo sa saznanjem da je digitalizacija prisutna i da će njen uticaj biti sve jači i jači.
Odlazak u prodavnicu pre par godina i danas više nije isti, danas postoje kase preko kojih sami možemo da dobijem račun i uredno platimo za robu koju smo kupili. Uz samo jedan klik možemo da platimo svoje račune, uplatimo letovanje ili bukiramo hotel. Danas je sve mnogo lakše i jednostavnije. Video igre su većinom besplatno dostupne preko aplikacija na pametnim telefonima, i još jedan su od primera inovativnih stvari sa kojima se susrećemo.
Zašto je dobro da vaše dete igra video igrice i kako to može pozitivno uticati na razvoj inteligencije
Ukoliko vaše dete ne zna da koristi kompijuter ili pametni telefon ono se smatra digitalno nepismenim. Zato je u redu da dete kao malo igra video igrice ali umerno u proseku od jednog do dva sata u toku dana i da igrice koje igra budu one koje omogućavaju trening moždanih vijuga. Takva video igrica jeste Majnkraft koja je sve popularnija. Izgled ove igrice je vrlo specifičan, junaci su kockastih i pravougaonih oblika i svet u kome oni žive napravljen je od geometrijskih oblika. Igrica zahteva to da vi svom junaku pomažete da on stalno pravi stvari koji mu olakšavaju život, kao što je zidanje kuće, mosta, sađenje bašte, itd. Kroz ovu igricu se razvija prostorna orijentanica, a samim tim i intelgencija kod deteta. Majnkraft mogu da igraju i odrasli. Video igrice su uglavnom na engleskom jeziku pa je njihovo korišćenje dobro i u tome da će vaše dete na ovaj način razvijati preferencije ka stranom jeziku, kroz sliku će imati mogućnost da se uvek prilikom izgvora nekog predmeta na engleskom jeziku odmah stvore i sliku kako taj predmet tačno izgleda.
Javnost koja ne podržava da deca igraju video igrice
Video igrice stvaraju takvu atmosferu da deca igrajući video igre bivaju sve više okrenuta sebi , agresivnija i depresivnija. Zanemaruje se zdrava ishrana, dok zbog nedovoljno fizičke aktivnosti deca imaju krivu kičmu, budu gojazna i pate od hroničnih bolesti kao što je dijabetes koji sve više pogađa decu. Socijalizacija je bitna, ali ona je sve manje zastupljena kroz video igrice, koje prave atmosferu da deca budu sama ispred ekrana i okrenuta virtuelnom svetu. Intelektualni kapacitet ovako opada jer je stimulansa iz spoljašnje sredine sve manje i manje, a oni su od bitnog značaja za razvoj. Otvoreni prostori poput parkova ili igrališta sve su manje posećeni od strane dece, a ulogu su im zauzele video igrice.