Izazovi u poslovanju i kako neke od njih prevazići uz pomoć CRM sistema

CRM softveri predstavljaju moderan izum koji vam može pomoći da značajno unapredite vaše poslovanje, da ga zadržite na trenutnom dobrom nivou i da steknete nove kupce.

CRM sistemi su praktično potrebni svakoj firmi, bilo da se ona bavi prodajom proizvoda ili pružanjem usluga, bilo da je srednja ili velika. Postoji više razloga za to, a u ovom tekstu ćemo pokušati da predstavimo koje izazove u poslovanju možete laše prevazići uz pomoć ovih softvera.

IZAZOV 1 – Zadržati postojeće klijente

Naravno, ako je vaš proizvod nešto što mogu da ponude i neke druge firme onda uvek postoji mogućnost da vaš kupac na kraju napusti vas i ode kod vaših konkurenata. Razni su razlozi za to i zato uvek morate biti na oprezu i truditi se da zadržite svoje kupce tj. klijente.

Nije retkost da se u poslovanju mnogi fokusiraju na dovođenje novih i zanemare odnos sa trenutnim klijentima, što često dovodi do njihovog nezadovoljstva i odlaska. Neka istraživanja pokazuju i da klijenti i kupci napuštaju određene kompanije sa kojima sarađuju samo zato što imaju osećaj da su zapostavljeni. Zato je važno da neprestano vodite računa o potrebama klijenata i svom odnosu sa njima.

Upravo vam u tome mogu pomoći CRM softveri. CRM rešenja mogu da budu odlična opcija, što potvrđuje i broj kompanije koji ih koriste. Dakle, uz pomoć CRM softvera se prikupljaju podaci o kupcima ili klijentima, koji se zatim mnogo lakše klasifikuju, obrađuju i analiziraju. Na osnovu tih informacija možete lakše da osmislite na koji način ćete im pristupiti i kako ćete ih opet pridobiti, odnosno kako ćete postoći da ostanu vaš klijent ili kupac i dalje. Kada znate njihove navike i potrebe, mnogo ćete lakše donositi poslovne odluke kojima će i oni biti zadovoljni, a lakše ćete moći i ostvarite komunikaciju sa njima.

IZAZOV 2 – Uspešna i koordinisana komunikacija sa klijentima

Kada su u pitanju velike kompanije često se sa klijentima komunicira putem zvaničnog, poslovnog mejla, korisničkog centra i sl. Dakle, dešava se da sa jednim klijentom kontaktira više zaposlenih, i onda je logično da zaposleni nema sve potrebne informacije o kupcu niti o istoriji njegove saradnje sa kompanijom. I zato su CRM sistemi dobro rešenje, jer bilo ko od zaposlenih u jednoj kompaniji može da pristupi podacima i da se brzo i lako pripremi sa saradnju i komunikaciju sa svakim klijentom ponaosob. Upravo na ovaj način možete dobiti poverenje svojih klijenata, jer svi vole da sarađuju sa saradnicima koji su pripremljeni i koji su posvetili dovoljno pažnje njihovim potrebama.

IZAZOV 3 – Privlačenje novih klijenata

Najveći izazov bilo da su u pitanju male ili velike firme jeste kako privući nove kupce. Ponudite dobru uslugu, ali i uspostavljate dobar kontakt sa potencijalnim kupcima i nema problema. Da biste upostavili dobar odnos sa kupcima, morate da predvidite kako se kupci ponašaju. A kako ćete to da predivite, ako već nemate neke podatke. Zato ćete koristiti podatke koji se nalaze u CRM sistemu u vezi sa prethodnim kupcima, načinom rada i na osnovu toga napraviti analizu i sagledati sve činjenice. Na osnovu ovih podataka bi trebalo da možete lakše da locirate ciljnu grupu za svoj proizvod ili uslugu i da shvatite šta je to njima potrebno i kako im treba prići i predstaviti svoju ponudu. Sve kompanije zapravo to rade, ali uz pomoć CRM softvera je dosta lakše, jer ne gubite vreme iznova i iznova kako biste ocenili istoriju kupaca, već sve to radite na jednostavan način.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *