zdrava ishrana

Koje namirnice sportisti redovno konzumiraju, a koje bi trebalo da izbegavaju

Cilj sportista nije samo da unose dobre namirnice, da im ishrana bude izbalansirana i zdrava, već je cilj da unose i što manje one hrane koja je štetna.

Dakle, sportisti treba da se hrane zdravo i da redovno treniraju, ali bez preterivanja. Loše organizovani i previše intenzivni treninzi iscrpljuju organizam, a ni preterano konzumiranje hrane nije preporučljivo. I zdrava hrana može da bude loša za organizam ako se jede u neograničenim količinama. Tako da je balans veoma važan. Evo koje namirnice sportisti redovno i obavezno konzumiraju, a koje izbegavaju u širokom luku, ili bi bar tako trebalo da bude.

Za doručak ovsena kaša ili jaja

Profesionalni sportisti najčešće imaju tačan plan ishrane, a doručak je jako važan. Zato se sportisti odlučuju da jedu ovsene kaše, koje im pružaju sitost do ručka, koje pružaju dovoljno energije i sve one potrebne vitamine. Jaja su takođe obavezna kada je ishrana svih profesionalnih sportista u pitanju. Profesionalni sportisti imaju i svoje nutricioniste, koji im propisuju plan ishrane i vode računa o pravilnom i redovnom unosu neophodnih hranljivih nutrijenata, te neki mogu da konzumiraju jaja u većoj količini, dok bi drugi trebalo da ih jednu u manjoj meri, ali to sve zavisi od napora i samog organizma.

djumbir

Đumbir, kurkuma…

Sportisti se trude da unose što više prirodnih sastojaka i prirodnih lekova. Kako bi izbegli prehlade pred važne utakmice i kako bi tokom čitave sezone ostali zdravi, često konzumiraju đumbir i kurkumu. A to nisu sve dobrobiti đumbira i kurkume. Krenimo od početka. Đumbir sadrži vitamin C, B6, magnezijum, gvožđe, bakar, cink, fosfor i kalijum. Sa druge strani kurkuma sadrži takođe vitamin B6, ali i kaliljum kalcijum, magnezcijum i gvožđe. Pored prevencije prehlade, sportisti koriste đumbir i zbog upala koje mogu da se jave nakon utakmice ili nakon treninga. Dakle, đumbir je dobar kako bi ublažio te bolove, ali ga je dobro i jesti preventivno, kako se jake upale ne bi javile. Sa druge strane, kurkuma i đumbir su jako dobri ukoliko se sportisti nalaze na nekim strogim režimima ishrane ili dijetama. Više o prednostima konzumiranja đumbira možete pročitati na portalu Zdravisimo.

Kloniti se brze hrane i gaziranih sokova

Da, sportisti se klone brze hrane, iako se naravno i njima kao i svima nama dogodi da pojedu nešto što ne bi trebalo. Brza hrana se teško vari, sprema se nezdravim metodama, pored toga što je i sama izuzetno nezdrava. Ako bi konstantno jeli samo brzu hranu, koja jedino što ostavlja za sobom jeste osećaj preterane sitosti, oni ne bi mogli da naprave očekivane uspehe, ne samo na terenu kada je važna utakmica ili meč u pitanju, već i na treninzima. Ne bi imali snage, a ni energije, a posle određenog vremena bi i zdravlje moglo biti ugroženo.

 

Izbegavati alkohol i kafu

Jeste užitak nekada popiti čašu nekog dobrog vina, hladnog piva, ali profesionalni sportisti bi zaista trebalo da izbegavaju ove napitke. Naravno, kada se sezona završi i kada su na zasluženom odmoru, onda im je dozvoljeno da se malo opuste. Ovako, jako je teško uskladiti buran život, prepun alkohola i kafe sa treningom i utakmicama. Rezultati se ne postižu ukoliko se nezdravo živi i ne poštuje preko potreban ritam ishrane, treninga i odmora.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *