Najam privatnog aviona je češća opcija, ali za mnoge firme je i kupovina male letelice prava odluka. Važno je dobro razmisliti o svojim opcijama i sagledati alternative koje se nude da bi se izabralo najbolje.
Šta donosi najam aviona, a šta donosi kupovina aviona? Kakav je odnos troškova? Šta donosi veću pogodnost?
Pitanja je mnogo, a odgovori slede u daljem nastavku teksta.
Kada je kupovina aviona odlična odluka?
Firme na Balkanu postaju sve razvijenije, šire svoje poslovanje što zahteva brz prelazak velikih razdaljina, a najbolje za to jesu male letelice koje donose brojne pogodnosti. Naime, one izuzetno odgovaraju poslovnim ljudima jer:
- Privatni letovi se organizuju za najviše sat vremena
- Ukrcavanje se sprovodi kroz VIP terminal uz uprošćenu proceduru
- Moguće je ukrcati se direktno sa piste
- Let i posada polaze onda kada to putnici odluče
- Sleće se i na manje aerodrome
- Posada i avion čekaju putnike na povratak
Privatne letelice su zbog svega navedenog idealne firmama koje imaju iznenadne sastanke, posete partnerima, proizvodnim procesima. Oni ne mogu da čekaju da se na komercijalnom letu oslobodi mesto, da se ostvari popust ili da se preseda uz duže putovanje. Sve je više onih kojima odgovara da kupe svoju letelicu i tako skrate proces do realizacije leta.
Vlasnici privatnih aviona najčešće lete preko 300 sati godišnje isplati se platiti sve troškove kupovine aviona jer će doneti progres kompaniji.
Koji su troškovi posedovanja sopstvenog aviona?
Pored troškova kupovine letelice postoje i drugi, posredni troškovi koji prate posedovanje malog aviona:
- Potrebno je nekoliko miliona dolara da se kupi letelica, a cena zavisi od kapaciteta letelice i njene starosti
- Za plate pilota i stjuardesa je potrebno minimum 200.000 dolara godišnje
- Jedan litar goriva za avione je oko 0,65 dolara za litar, a potrošnja zavisi od modela i broja sati leta, ali svakako nije jeftino
- Postoje troškovi iznajmljivanja hangara i redovnog održavanja letelice
- Tokom korišćenja aviona dešavaće se da trebaju i vanredne popravke
Reklo bi se da posedovanje letelice nikome ne može da se isplati, ali će uštede postojati i u troškovima iznajmljivanja letelica, ali i uštedi vremena za realizaciju leta kada god to zatreba. Ove letelice su zaposlene i lete non-stop.
Najam privatnih aviona – odlična solucija
Najam privatnih letelica je odavno postao dostojan konkurent komercijalnim letovima, naročito u okviru biznis klase. One firme kojima nije isplativo da kupuju avion, obraćaju se nekoj od agencija za privatne letove i tako, za kratko vreme, imaju na raspolaganju let.
Cena privatnog leta zavisi od broja časova provedenih u vazduhu, ali kada bi se podelila na broj putnika, dolazi se do cifre koja ne prelazi cenu karte na prvoj klasi, ali poslovnim ljudima su ti troškovi možda i najmanji faktor, a mnogo veća korist to da se let realizuje.
Kompanije unajmljuju privatne letove jer sleću brže odredištu, nema potrebe da se putnici prilagođavaju letu već se on prilagođava njima pa nema čekanja, hotelskog smeštaja i gubitka vremena jer – „vreme je novac“.
U našoj zemlji posluju i avio-brokeri, kompanije koje organizuju privatne letove tako da je i to jedna velika prednost. Naime, vaše je da pozovete avio-brokera koji će u najkraćem roku obezbediti letelicu koja odgovara vašim potrebama i organizovati najjeftiniji let.
Sve se može dogovoriti:
– obrok na letu,
– neograničen prtljag,
– promena maršute nakon postignutog dogovora,
– organizacija prevoza sa i do aerodroma…
Zbog svega ovoga najam leta je postao najčešći izbor kompanijskog prevoza, a kupovina letelica još uvek retka, mada će i taj broj rasti.
Iznajmljivanje ili kupovina aviona – visoki zdravstveni standardi
Tokom perioda pandemije privatni letovi su jedina grana avio-industrije koja je nastavila da ima kontinuiran rast. Predviđanja kažu da će se to nastaviti i u budućnosti. Male letelice imaju visoke higijenske standarde i eliminišu mogućnost zaraze pa su zato jedine i korišćene tokom rasta broja zaraženih od Covid-19.
Kupovina ili iznajmljivanje aviona nema nikakve razlike kada su u pitanju zdravstveni rizici jer su putnici na oba načina bezbedni i sigurni i pre i tokom leta. Reč je o tome da je kompanije koje vrše privatan prevoz putnika imaju visoke zdravstvene standarde koji teško da mogu da budu dodatno unapređeni čak ni ako vi posedujete taj avion.
Govorimo o detaljnoj dezinfekciji letelice pre svakog poletanja, redovne kontrole zdravstvenog stanja svakog člana posade i što manje kontakta putnika sa osobljem tokom ukrcavanja i na letu. Mnoge procedure postoje odavno i deo su paketa koje pruža luksuz privatnog leta, a pojedine stvari su i unapređene za još bolju zdravstvenu kontrolu.
Mnogima je još uvek nestvarno, ali dolazi vreme sve češćeg putovanja privatnim letelicama. Aktivno se radi i na unapređenju goriva, manjem zagađenju i kada se ostvare održivi rezultati, komercijalni letovi će postati sporedna grana aviotransporta.
Koliko znate o privatnim letovima? Da li ste znali da su kod nas sve zastupljeniji, naročito poslednje dve godine, tokom pandemije? Pišite nam svoja zapažanja i iskustva u komentarima nakon čitanja teksta!