Jeste li znali da više od polovine vozača nije položilo vozački ispit iz prvog puta? Nije nikakva sramota ako na polaganje vožnje izlazite dva, tri ili možda čak četiri puta, jer kasnije po dobijanju vozačke dozvole nije merilo koliko ste puta polagali vozački ispit, već kako se snalazite u saobraćaju.
To je isto kao i sa polaganjem prijemnog ispita za fakultete ili više škole, kada se najpre ljudi hvale pozicijom na rang listi, a zapravo ne shvataju da je položen prijemni ispit samo ulaznica za predstavu u kojoj će tek biti uspona i padova, kao i drugih brojnih zapleta i preokreta.
Zato nemojte da očajavate ako niste ispunili očekivanja mame, tate, bake, deke, jer polaganje vožnje zahteva mnogo više od zaokruživanja tačnih odgovora i popunjavanja praznina. Naravno, ima i taj teorijski deo, ali svakako da praktični deo donosi mnogo više poteškoća. Ali, kako se izboriti sa tim poteškoćama pre same vožnje, kako se psihički pripremiti za vožnju, a da ujedno to bude prvi i poslednji put?
Nije što ćete moći da se hvalite svima da ste dominirali, već ćete i sačuvati sopstveni novac, pa umesto plaćanja dodatnih časova vožnje i ponovnog izlaženja na ispit, novac ćete iskoristiti da proslavite uspešno položen vozački ispit.
Prvi i jedini put pred komisijom – (ne)moguća misija?
Mislite da je nemoguća misija položiti vožnju iz prvog puta? Naravno da nije, nego je to sve u vašoj glavi. Odagnajte crne misli i mislite pozitivno, razbistrite um i dajte sve od sebe, jer se ne očekuje od vas da pravite kojekakve egzibicije, već da sprovedete u delo sve ono što ste tokom časova vožnje vežbali sa svojim instruktorom.
Ako pak niste od onih koji lako savladavaju teorijski deo i više vam vremena za to treba, nemojte ostavljati sve za poslednji čas. Nije opravdanje da niste imali dovoljno vremena za učenje, jer ako se dobro organizujete i na vreme krenete da učite teoriju, ne postoji šansa da ne položite testove odmah.
Naravno, budite obazrivi, ne nasedajte na trik pitanja, dobro promislite i ne brzajte, jer vam jedan bod može iz džepa izvući dodatni novac. A nema razloga da tako bude.
Takođe, ne pribegavajte taktikama iz srednje škole ili sa fakulteta i ne zavaravajte se da ćete za jedan dan i jednu noć naučiti sve. Dajte sebi vremena za odmor, jer bolje da budete odmorni i naspavani tokom testa, pa i ako vam dođe neko pitanje koje niste naučili, možda će vam zdrav razum i logika pomoći da tačno odgovorite.
Teorija je jedno, praksa nešto sasvim drugo
Kada je polaganje vožnje u pitanju, tačnije kada govorimo o praktičnom delu, nema razloga da se pretvarate kako niste uzrujani, jer niko od vas ne traži da budete, što bi se reklo hladni kao špricer, jer je normalno i da imate tremu, pa čak i strah, tako da vaša nervoza neće ostaviti negativan utisak na komisiju.
Naravno, ako je nervoza umerena, ako se ne tresete od straha i ako nemate tikove, onda nećete komisiji delovati čudno, jer niste vi ni prvi ni poslednji koji je došao da pokaže šta zna.
Preporučuje se da na polaganje vožnje kandidati dođu fokusirani i da imaju u vidu da iako ne polože odjednom nije smak sveta, jer je mali broj onih koji polože odmah. Tako da nemojte da mislite da ste gubitnik, ako niste položili iz prvog puta, jer to nije nikakva sramota.
Čak i ako pogrešite tokom same vožnje, ne dajte da vas to poremeti, jer nekada male greške mogu da se istolerišu ukoliko nisu ključne, a i zapamtite da svi ljudi u komisiji znaju kako vam je, jer su i oni nekada sedeli na vašem mestu. Zato samo hrabro i sa puno koncentracije pristupite i teorijskom i praktičnom delu polaganja vozačkog ispita.