Nabavka vozila za komercijalu je izuzetno težak zadatak, naročito ako firma nije u mogućnosti da kupi vozila iz salona, već traži polovna.
Za komercijaliste ili merčendajzere ovi automobili ne predstavljaju samo prevozna sredstva, već mobilnu kancelariju, odnosno sredstvo za rad. Osim ponudom i svojim pregovaračkim sposobnostima, oni svojim vozilom takođe šalju poruku o kakvoj firmi se radi. Zato je redovno održavanje vozila za komercijaliste ključ uspeha na terenu. U nastavku teksta videćete na šta treba obratiti pažnju kako bi vam auto uvek bio spreman za teren i kako ne biste imali problem sa supervizorima ili drugim menadžerima iz svoje firme.
Kako treba da izgleda u praksi održavanje vozila za komercijaliste?
Neko ko nikad nije radio ovaj posao i prvi put dođe na intervju, možda će mu se učiniti da će imati previše obaveza što se tiče održavanja vozila i da će mu to oduzeti mnogo vremena van ugovorene satnice. Međutim, iz iskustva ljudi koji se dugo godina bave ovim poslom saznaćete da je održavanje vozila za komercijaliste zapravo jednostavno, samo treba da budete dobro organizovani i disciplinovani.
Svakog jutra pre nego što upalite auto i otpočnete radni dan, proverite nivo goriva, kao što biste uradili i sa privatnim vozilom. Nemojte zaboraviti da rutinski pogledate gume, svetla i stakla, jer se može desiti da ste se vraćali noću i niste primetili da vam je neki kamenčić udario u staklo i da je naprslo. Pobacajte sve suviše stvari iz vozila (papiriće, ambalaže) i krenite do samouslužnog pranja ukoliko je auto vidno prljav. Nemojte ostavljati patosnice pune blata. Bez obzira da li imate gumene ili tekstilne patosnice, da li su, na primer, original patosnice za opel astru j ili kupljene na pijaci za Škodu Fabiu, nije profesionalno da dođete kod klijenta sa prljavštinom na njima. Jednom mesečno bi trebalo da vozite automobil na detaljno pranje i čišćenje, kao i da prekontrolišete nivo ulja, rashladne i kočione tečnosti. Vetrobransku tečnost proveravajte češće − jednom nedeljno ili jednom u dve nedelje, kako biste je po potrebi dopunili.
Na svakih pređenih 10.000 do 15.000 kilometara odradite mali servis (zamenu ulja, filtera, proveru amortizera), a po potrebi i auto-dijagnostiku. Vodite evidenciju svih servisa, jer supervizori to često traže.

Najčešći automobili koji se nabavljaju za komercijalu i kako se održavaju?
Najčešći izbor za komercijaliste su automobili koji su štedljivi, izdržljivi i jednostavni za održavanje. Jedan od takvih je Citroen Jumper. Odličan za transport robe, opreme i većih uzoraka za prezentacije, ovaj kombi ima odličan balans između prostranosti, udobnosti i troškova eksploatacije. Što se tiče održavanja, citroen delovi su lako dostupni kako online tako i u svih bolje opremljenim prodavnicama auto-delova.
Konkretno za ovaj model, ukoliko vam je potreban alternator, proverite na internetu gde ga možete kupiti. Unesite u pretragu pojam citroen jumper alternator, popunite formu za poručivanje i dobićete svoj deo uz garanciju od minimum godinu dana.
Pored modela Citroen Jumper, firme koje se bave komercijalnim poslovima najčešće nabavljaju Fiat Ducato i Renault Master. Fiat Ducato ima tovarni prostor jako sličan kao Citroen Jumper, mali je potrošač, ali održavanje je malo skuplje. Međutim, merčendajzeri ističu da je ovaj model udobniji od prvog, naročito kada je natovaren teretom. Renault Master je možda najudobniji od svih modela, a osim toga ima kvalitetniju elektroniku, odličnu preglednost i jaka prednja svetla. Mana mu je motor 2.3 dCi koji je osetljiv ako se ne održava pravilno.

Kako da vam auto uvek bude spreman za teren i ne budete sankcionisani od strane supervizora?
Supervizori obično ne tolerišu nemar prema vozilu jer to može dovesti do kašnjenja, kvarova i lošeg utiska kod klijenata. Kako ne biste upali u neprilike i bili sankcionisani smanjenjem plate ili nekom drugom merom, vodite servisnu knjižicu, održavajte automobil čistim, prijavljujte kvarove čim ih primetite, ne idite nikuda bez rezervne opreme i Evropskog izveštaja u slučaju udesa, i pratite raspored servisa. Pročitajte savete kako da auto bude čist i uredan tokom cele godine i pokušajte da ih primenite.
Održavanje vozila za komercijaliste predstavlja dodatni posao, ali kada uđete u rutinu, neće vam predstavljati veći problem.