voce_naslovna

Pravilna ishrana koja će promeniti Vaš pogled na svet

Svakoga dana neki novi način pravilne ishrane osvane u medijima. Te treba jesti 5 puta dnevno, te treba praviti pauzu i do 10 sati između obroka. Jedni tvrde da voće nikako ne treba jesti za doručak dok drugi kažu da jedino tada i treba da se unosi. Toliko ima suprotnosti među tezama da se čovek lako izgubi pokušavajući da isprati sva pravila i nove načine ishrane. Naravno, postoje slične crte, ali i potpuno različito. Zbog toga su ljudi toliko zbunjeni u nastojanju da shvate koja je pravilna ishrana. Univerzalnog odgovora nema, jer je svako individua za sebe. Ipak, prateći neka načelna pravila, možete napraviti ishranu koja odgovara vašem organizmu.

Doručak pojedite sami

Jedno od pravila koje većina načina pravilne ishrane propagiraju je da se doručak ne preskače.
Što gledano logički, stvarno ima smisla, pogotovo u današnjem užurbanom tempu življenja. Doručak treba da bude malo jači i da vam da potrebno gorivo da započnete dan i da vas razbudi. Ukoliko ne znate kada ćete imati vremena za ručak, ne libite se da pojedete nešto zaista jako čim ustanete. Vašem telu tada treba najviše energije kako bi započelo dan. Zbog toga je jako bitno da se doručak ne preskače. Pojedite ga sami, ručak podelite sa prijateljem, ali večeru ne morate davati neprijatelju. Ta narodna umotvorina ne važi u vremenu kada su radni sati dugi, a telo željno hranjivih materija.

Pravilna ishrana podrazumeva nepreskakanje doručka

Birajte šta jedete

Osim što belo brašno, trans masti i šećeri utiču na opadanje imuniteta i pojavu raznih boljki, oni takođe zamaraju naše telo. Uporedite kako se osećate kada pojedete ogroman čizburger sa pomfritom nasuprot obroka od belog pilećeg mesa sa zelenom salatom i grilovanim povrćem. Morate priznati da se posle druge opcije osećate dosta poletnije i jednostavno lakše. To je zato što kombinacija proteina i vitamina iz povrća daju vašem telu energiju, a ne prazne kalorije koje se pretvaraju u masnoću.
Brza i nezdrava hrana jeste preukusna, zato što aktivira hormone sreće u našem mozgu. Ipak, to nikako ne znači da je i naše telo srećno što dobija te materije. Šta više, ono se bori svim silama protiv štetnih materija koje unosite tom hranom. Što vam i daje do znanja, nagomilavanjem neželjenih kilograma i padom imuniteta.

Pravilna ishrana je ona koja se zasniva na balansiranom unosu namirnica.
Pravilna ishrana znači pravljenje dobrih izbora namirnica.

Okrenite se prirodi

Priroda je čudesna i ima moć da izleči mnoga zdravstvena stanja. Mnoge biljke već vekovima se koriste u lekovite svrhe iako farmaceutska industrija čini sve da zaboravimo na tu činjenicu. U užurbanom ritmu današnjeg života, mnogo je lakše popiti pilulu nego naći njen prirodan ekvivalent koji je mnogo učinkovitiji. Poput biljnih tinktura, koje imaju sjajno dejstvo na celokupan organizam. Srećom, postoje mnogo korisnih sajtova koji nisu zaboravili snagu prirode i koriste najbolje iz nje poput kucazdravljasrbija.com gde možete naći pregršt korisnih saveta.

Unosite minerale

Naravno da su vitamini osnova pravilne ishrane, ali minerali i vlakna su takođe veoma bitan deo. Cink je jedan od najvažnijih minerala za naš organizam – bitno je unositi dovoljno cinka jer je on odgovoran za pravilno funkcionisanje mnogih telesnih funkcija. Oni koji znaju njegov značaj uzimaju ga obično u vidu suplemenata iako se cink nalazi u ovim prehrambenim namirnicama:

  • Sve vrste mesa (posebno teleća džigerica)
  • Ribe
  • Škloljke
  • Integralne žitarice
  • Jaja
  • Soja
  • Pivski kvasac
  • Mlečni proizvodi

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *