Biti sam svoj gazda, sam organizovati svoje vreme, ubirati uglavnom najveći deo prihoda, izabrati posao koji volite i uživati u onome što radite – su verovatno prve asocijacije nekome ko želi da pokrene svoj biznis.
Svako pokretanje biznisa sa sobom nosi kako određene prednosti, tako i određene izazove. Ukoliko razmišljate o pokretanju sopstvenog biznisa, svakako ste na dobrom putu i pravom putu. To zapravo predstavljala ulaganje u sebe, jer samim tim potezom, vi ste zakoračili u nešto novo, pomalo rizikovali, prihvatili izazove i samim tim veoma napredovali. Ipak pre nego što zakoračite u nepoznato, morate malo raditi na sebi.
Doneti konačnu odluku – nema odustajanja
Kada jednom donesete odluku da želite da pokretene sopstveni biznis – nema nazad. To bi trebalo da zacrtate u svojoj glavi. Zato, pre donošenja odluke treba dobro da razmislite. Kada jednom presečete, dajte sebi do znanja da je to to i da od tog trenutka treba ići samo napred. Koliko god imali početnog entuzijazma i bili pozitivni, budite u isto vreme realni. Dok razmišljate o ogromnom uspehu, sagledajte sve one stvari koje mogu da vas koče i budite spremni za prevelike izazove. Znate da kada donesete konačnu odluku nema odustajanja na prvoj prepreci. U obzir dolazi samo njeno prevazilaženje.
Jasno definisati ideju
Ovo je važno, ali imajte u vidu da nikada na samom početku nećete moći da sagledati proces do kraja. I to neće samo zavisiti od okolnosti koje se budu dešavale, već i do vas. Možda u jednom trenutku budete želeli da korigujete ideju, da je izmenite i budite spremni na to. U svakom slučaju morate da imate određeni cilj i jasno definisan put. Važno je i da korenspondirate sa tom idejom, odnosno da imate već prethodno bar neka iskustva u tome. U drugom slučaju iskustvo nije presudno, ali bi onda bilo dobro da malo odvojite vremena za čitanje/informisanje o toj ideji, odnosno biznisu.
Razraditi ideju – izrada biznis plana
Najvažniji korak u celoj priči jeste plan, u ovom slučaju – biznis plan. To je ono čime ćete se voditi tokom izgradnje cele vaše “priče”. Izrada biznis plana nije jednostavna i prilikom pisanja postavićete se sebi mnogo pitanja, ali će vam sam taj process izrade biznis plana toliko pomoći, da sagledate i one aspekte koje ste možda zaboravili. Biznis plan treba da pored glavne ideje, uključi sve one propratne aspekte: potrebno vreme, rokove, sredstva, istraživanja, ciljne grupe, konkurencija, izazovi, ciljevi, misija, vizija. Kako bi trebalo da izgleda izrada biznis plana zavisi isključivo od vas. Postoje mnoge forme po kojima se izrađuje biznis plan i ne postoji pogrešna. Može postojati samo ona koja ne odgovora vašoj ideji. Zato izradu biznis plana treba uskladiti sa idejom, željama i mogućnostima.
Flajeri, posteri i vizit karte
Kada ste i to završili, sledi vam oglašavanje, jer sigurno želite da u što kraćem vremenskom roku doprete do željene grupe potencijalnih mušterija i klijenata. Za početak štampajte flajere, visit karte, a slobodno se možete odlučiti i za štampanje postera. Ovi štampani promotivni materijali su odlična početna reklama. Pored toga jako su isplativi, a efektivni su. Važno je da odaberete adekvatan dizajn koji će biti originalan i koji će vas odvojiti od ostalih.
Prođite obuke/kurseve
Obuke i kursevi nisu nužni niti neophodni, ali se svakako preporučuju, pogotovu ukoliko je to vaš prvi biznis. Znanje je uvek moć, a iskustvo ga prati, dok zajedno postižu neverovatne rezultate. Ukoliko nemate dovoljno znanja niti iskustva, to ne znači da niste dovoljno dobri i da treba da odustanete od vaše ideje. To znači da treba da radite na sebi. Internet vam pruža toliko mogućnosti da učite, čitajte knjige, razgovarajte i savetujete se sa onim ljudima koji su već pokrenuli biznise. Učite uvek i svuda, od svih po malo. Nemojte misliti za sebe da ste najpametniji, već se otvorite za nova znanja i samo na taj način možete razvijati sebe, ali i svoju ideju.