Koji su najčešći problemi na iPhone uređajima?

Da li ste pristalica Android ili iOS uređaja?

Pretpostavićemo da su u pitanju iOS uređaji, s obzirom na podatak internacionalne studije kompanije StockApps da Android sistemi polako gube na popularnosti.

Tehnologija sa simbolom zagrižene jabuke uzima primat na tržištu, jer važi za onu koja besprekorno funkcioniše i gotvo nikada “ne zapucava”. Međutim, postoje određeni kvarovi koji su usko vezani za iPhone uređaje.

S tim na umu, za vas smo sastavili listu sa njihovim najčešćim problemima i kvarovima, kao i praktičnim rešenjima za brzu popravkustoga pročitajte naš tekst do kraja!

#1 Problemi sa zvukom na iPhone-u – šta uraditi povodom sive ikonice za poziv ili ako ne čujete zvuk?

Problemi sa zvukom se ubrajaju među najčešćim “bagovima” na iPhone-u, a standardan kvar jeste siva ikonica za poziv.

Ukoliko vam se na ekranu pojavi siva ikonica za pozivanje, to znači da vam je onemogućena funkcija da pozovete svoj kontakt ili, ukoliko ste već u razgovoru, da koristite određene aplikacije ( Facebook, Instagram, …). 

pexels-atc-comm-photo-306763

Ovo se najčešće dešava na modelima iPhone 7 i iPhone 7 Plus, a predstavljaju fabrički nedostatak.

Problemi sa sivom ikonicom su neretko propraćeni i nizom drugih komplikacija: nefunkcionisanje mikrofona, nemogućnost snimanja zvuka ili reprodukovanja audio zapisa, gubitak tona tokom poziva, pištanje u zvučniku tokom razgovora, …

Stoga je rešenje zamena audio čipa na iPhone telefonu – tokom određenih uslova dolazi do toga da se čip odlemi od matične ploče, u C12 liniji, usled čega i nastaju prethodno navedeni problemi.

Ovi uslovi se odnose na širenje i skupljanje ploče na toploti i hladnoći, kao i na nešto grublje korišćenje uređaja. 

S tim na umu, generalna preporuka jeste da ne nosite telefon sa sobom u kupatilo, jer para od tuširanja može prouzrokovati probleme. Uz to, savetuje se i da ne izlažete telefon hladnoći – uvek ga držite u tašni ili rancu dok ste napolju, nikako u džepu.

Čip možete zameniti u specijalizovanim servisima mobilnih telefona.

#2 Pojava zelene linije preko ekrana na iPhone uređajima

Mnogi iPhone uređaji, a pogotovo telefoni novijih generacija, mogi biti vrlo osetljivi na dodir. Zbog toga se najčešće javlja problem tzv. “zelene linije”, koja je primetna na bočnoj strani ekrana. 

pexels-pixabay-4158

Ovaj problem je karakterističan za uređaje kao što su iPhone X, 11, 12 i 13.

Zanimljiva stvar jeste da konkretna rešenja za ovaj specifičan problem gotovo i da ne postoje, a ukoliko ste pretražili Apple forum podrške, verujemo da niste imali mnogo sreće sa pronalaženjem odgovora. Kompanija je svesna ovog kvara, te nudi opciju momentalne zamene telefona u njihovim radnjama.

Eksperti ukazuju na to da je potencijalno u pitanju problem sa hardverom, te da možete isporbati sledeće opcije:

 

  • Ponovo pokrenite vaš iPhone uređaj – na ovaj način ćete obrisati svu keš memoriju i privremene podatke. Potrebno je da pritisnete i istovremeno držite Power on/off dugme i dugme za smanjivanje jačine zvuka. Na ekranu će vam se tada pojaviti strelica. Prevucite strelicu u desnu stranu, pričekajte par sekundi i ponovo pritisnite dugme za uključivanje uređaja.

 

    • Pokrenite vaš iPhone u režimu oporavka – odmah da napomenemo da ovaj proces ne briše vaše podatke iz telefona, već se tokom njega instalira najnovija iOS verzija. Sve što je potrebno jeste da povežete vaš mobilni uređaj sa računarom ili laptopom, putem USB kabla, i da pokrenete aplikaciju iTunes. Nakon toga pritisnite istovremeno dugme za smanjivanje zvuka i dugme za uključivanje na iPhone-u. Tada će na iTunes-u da vam se ponuditi opcija za Update i potrebno je samo da je odaberete i potvrdite.

 

  • Resetujte telefon

 

Ukoliko ovi trikovi ne urade posao, toplo vam preporučujemo da kontaktirate Apple tim za podršku ili posetite vašu obližnju Apple radnju i zatražite konsultacije.

#3 Problem crvenog ekrana na iPhone-u

Problem crvenog ekrana ili “Red screen issue” se odnosi na softverski ili hardverski kvar, odnosno na kvar u sklopu samog operativnog sistema ili kao posledica mehaničkog oštećenja.

Ovde je najčešće reč o problemu sa odlaznim video signalom, te se preporučuje resetujete vaš uređaj (a možda i da ga vratite na fabrička podešavanja).  Istovremeno pritisnite Home dugme i Power dugme za napajanje. Potrebno je da kontinuirano pritiskate oba dugmeta nekoliko sekundi kako bi se uređaj prinudno resetovao (ponovo pokrenuo). Isti princip važi i ukoliko posedujete tablet.

Kako ovo ne pripada kategoriji poslova “uradi sam”, jer verovatno nećete videti značajne promene – potrebno je da telefon odnesete u servis.

Nadamo se da vam je ovaj blog tekst bio koristan, koliko i poučan, te da smo uspeli da vam pružimo sve relevantne informacije u vezi najčešćih kvarova na iPhone uređajima – Za još praktičnih saveta iz sveta tehnologije i tehnike, pratite naš sajt!

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *