Dok mnogi smatraju da koučing isključivo ima za cilj da poboljša izvedbu klijenta, zapostavlja se činjenica da taj klijent mogu biti i čitavi timovi zaposlenih. Tom granom koučinga koja se između ostalog bavi i tim menadžmentom naziva se biznis koučing.
Biznis koučing podrazumeva potpuno poverenje između tima i kouča, ali sa bi biznis koučing bio uspešan, potrebno je da menadžer tima ima dobru komunikaciju za zaposlenima. Dobra komunikacija često je izostavljena kada se angažuje biznis kouč i zato je zadućenje biznis koalinga da pomogne da se ista ostvari i uspostavi tokom procesa koučinga. U nastavku teksta pisaćemo o nekim savetima biznis koučeva povodom uspešnog tim menadžmenta.
Obratite pažnju na sve zaposlene
Jako bitna osnova za uspešan tim menadžment jeste da se obrati pažnja na svakog člana tima i da se radi na izgrađivanju samopouzdanja pojedinca. Možda imate neke zaposlene koji imaju jako korisne ideje, ali ne mogu da dođu do izražaja ili imate one koji se jednostavno jako trude da sve završe pažljivo i koji su vredni i trebalo bi da vodite računa da ti zaposleni znaju da ste svesni njihovog zalaganja.
Budite i vi deo tima
Kada je u pitanju timski rad, veoma je bitno da se ne nađete u poziciji da ste vi osoba koja isključivo upravlja timom, već da budete i sami deo tima. Na taj način ne samo da ćete steći veće poverenje vaših zaposlenih, već ćete biti i svesni kakva atmosfera vlada i da li je neophodno da se menja nešto u samom sistemu rada. Budite pravi tim lider tako što ćete se dovesti u poziciju da uvidite korene problema i problema u radnoj atmosferi i budite inicijator promene.
Nemojte se fokusirati na greške
Povremeni promašaji u radu su neizostavni deo svakoga posla. To je nešto čega morate biti svesni. I zato je bitno da se postarate da se na tim greškama uči, da se razvijate kao tim i da ne reagujete burno na svaki propust. Gradnja tima podrazumeva učenje na greškama i rad na timu koji će biti efektivan na duže staze. Pokušajte da svaku situaciju preokrenete u dugoročnu korist (učenje na greškama) i da vi i vaš tim ostanete pozitivni.
Definišite ciljeve i proces
Za efektivan tim, veoma je bitno da imate jasno postavljene ciljeve. To znači da je na vama da definišete i predstavite te ciljeve svojim zaposlenima i da se postarate da svi znaju koja je njihova uloga u dostizanju tih ciljeva. Jednom kada ste jasno definisali cilj, potrebno je i da napravite jasam plan sa rokovima i zaduženjima i da ih pravilno rasporedite svima, a opet u skladu sa sposobnostima vaših zaposlenih Ukoliko ste prihvatili savet rada u timu, onda ste već upoznati sa kompletnim kvalifikacijama i sposobnostima vaših zaposlenih, a kojih je uvek više od onih koje možete videti u njihovim radnim biografijama. Ne zaboravite da pohvalite zaposlene za svaku inicijativu i vredan rad, kao i da ponudite pomoć kada god im je potrebna. Postarajte se da zaposleni u vama mogu da vide nekog kome se mogu obratiti kada god se nađu u nekoj nedoumici.