Popularna internet marketing strategija: SEO optimizacija sajta (sve što treba da znate)

U savremenom dobu kada većina ljudi koristi pametne mobilne telefone, računare na poslu i laptopove kod kuće i eri dostupnosti interneta više nego ikada razvijaju se i različite nove grane industrija. Jedna od možda novijih grana, za koju bi mnogi rekli da postoji još od kada postoji i sam pojam interneta, jeste upravo ona koja se tiče tih poslova.

I ona vrtoglavo raste iz dana u dan i jednako dobija na značaju. Danas postoji mnogo kompanija koje se bave samo poslovim vezanim za internet – dizajniranje sajtova, SEO optimizacija, grafički dizajn, uređivanje vašeg internet prostora, prodaja itd. Njihov značaj je pojačan tim što se sve više firmi, preduzeća i proizvođača odlučuje baš da svoju proizvodnju proširi na online platformu. 

U nastavku teksta bavimo se pojmom SEO, šta on znači, kad se pribegava tome i zašto je toliko važan marketinški trik?

Šta znači skraćenica? 

Ova skraćenica preuzeta je iz engleskog jezika u njena slova na tom jeziku označavaju početna slova sledećih reči: S za ,,search“ što znači pretraga, E za ,,engine“ što u bukvalnom prevodu znači motor, mašina i O za ,,optimization“ što samo ime kaže šta znači. Kada bismo preveli svekupuno značenje skraćenice na naš jezik ona bi glasila optimizacija sajta za pretraživača. Ova naizgled komplikovana fraza u stvari predstavlja proces kojim se poboljšava vidljivost vaše web stranice u rezultatima pretrage, najjednostavnije rečeno. Ovo se može odnositi na slike, tekst, video sadržaje ili lokalnu pretragu.

Kako funkciniše?

Proces o kojem ovde pišemo služi unapređivanju kvaliteta i količine saobraćaja od osnovnog pretraživača (najčešće Google-a i Bing-a) ka određenoj web stranici preko organskih ili algoritamnskih, ali prirodnih, rezultata pretrage. SEO optimizaciju sajta rade ljudi koji su usko obučeni za to i koji to rade za druge klijente uz određenu cenu. Svakoga dana se na Google pretraživaču obavi preko 3,5 milijardi pretraga. Ako vam se čini mnogo setite se samo šta ste vi sve danas ,,izguglali“?

A sad zamislite da se ova velika cifra odnosi samo na ovaj pretaživač i da postoji još mnogo drugih pretraživača. SEO optimizacija sajta koju rade stručnjaci povećaće kvalitet i kvantitet saobraćaja na vašoj web lokaciji. U ovo ne spadaju plaćeni oglasi, već samo organska, prirodna pretraga. Da pojednostavimo – kada ukucate ključne reči u pretraživač u vezi sa onim što vam treba izaći će vam bar desetak stranica sadržaja na tu temu. Prosečan čovek uđe u prva tri ili četiri linka gde dobije potrebnu informaciju. 

Zašto je ovo popularna marketing strategija?

Odogovor nije tako jednostavan kao što se čini. Ali najjednostavnije rečeno SEO optimizacija sajta podrazumeva menjanje i prilagođavanje sadržaja i HTML koda koji mogu dovesti do poboljšanja internet stranice u smilu rangiranja vezanih za neke ključne reči koje ljudi pretražuju. Što je internet stranica bolje rangirana (to znači da se nalazi recimo na prvoj stranici pretrage) više ljudi tj. saobraćaja biće usmereno sa pretraživača upravo na tu stranicu.

SEO optimizacija sajta omogućava ostvarivanje više saobraćaja na određenoj web lokaciji, donosi više klijenata ali i veću vidljivost na mreži i pretraživaču. Jedini način da se vaša web stranica organski tj. prirodno pozicionira u internet pretraživačima jeste upravo SEO optimizacija sajta. Uz njega i dobar internet marketing možete lako zadržati dobre poziciji svoje firme u pretragama na internetu dugoročno gledano. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *