Prilikom upravljanja viljuškarom moguće je da dodje do povreda i nesreća ukoliko se ne poštuju pravila i procedure. Vozač viljuškara pored svoje bezbednosti mora da vodi računa i o bezbednosti ostalih aktera u radnom okruženju.
* Vozač viljuškara mora da poseduje odgovarajuće radno odelo
Vozač viljuškara mora da poseduje zaštitni šlem, sigurnosne cipele kao i fluroscentni prsluk/jaknu. Radno odelo treba da bude fit da ne bi došlo do nesreće (široka odeća se može zakačiti za neki deo vozila ili mašine). Vozač ne sme upravljati viljuškarom ako su mu ruke mokre ili masne.
* Kontrola pre vožnje
Vozač je dužan da obavi rutinsku kontrolu vozila i da se uveri da je sve u redu sa vozilom – kočnice, uredaj za upravljanje, svetlosni i zvučni uredjaji, gume,… Dok se ne otklone nepravilnosti vozilo se ne sme voziti. Zatim, je potrebno da vozač namesti sedište, retrovizore, kontrolne uredjaje i da veže sigurnosni pojas. Viljuškari kompanije Sab d.o.o. se redovno održavaju i prolaze često kroz sve potrebne kontrole.
* Tokom vožnje
Tokom vožnje vozač mora poštovati pravila i uputstva koja važe na radnom mestu. Ne sme prekoračiti brzinu, mora se kretati predvidjenim putanjama, brzinu mora prilagoditi okolnostima. Prilikom skretanja ili okretanja mora da smanji brzinu, čak i zaustavi vozilo ako je potrebno (da ne bi došlo do eventualnog prevrtanja), u blizini ivica i na utovarnim rampama da pažljivo vozi i rukuje vozilom.
* Tovar koji se prevozi mora biti obezbedjen
Viljuškarom se prevozi isključivo tovar. Ako je potrebno da se osoba preveze mora se koristiti platforma za prevoz uz poštovanje pravila. Tovar koji se prevozi ne sme da prelazi dozvoljenu težinu, mora biti postavljen na obe viljuške koje moraju biti nisko postavljene, a sam tovar se mora nagnuti unazad i ne sme se gurati vrhom viljuške. Takodje, u okviru sigurnosnih mera može se tovar i dodatno učvrstiti. Savetuje se korišćenje paleti koje mogu da iždrže tovar i koje nisu oštećene ili deformisane. Ako dodje do preopterećenja tovarom može doći do podizanja točkova sa zemlje i prevrtanja viljuškara.
* Vozač viljuškara mora biti kvalifikovan
Obuka za upravljanje viljuškarom je obavezna i podrazumeva da je lice obučeno i kvalifikovano za rad na viljuškaru i da zna sve bezbedonosne procedure.
* Jarbol viljuškara
Kada je tovar podignut strogo je zabranjeno da neko stoji ili šeta oko i ispod viljuški, jarbola. Ako bi tovar pao moglo bi da dodje do nesreće. Ruke i stopala se moraju držati što dalje od jarbola jer ako se jarbol iznenada spusti na njih može doći do ozbiljnih povreda.
* Viljuškar na rampama
Vozač viljuškara mora da vodi računa da ako je vozilo na rampi tovar se ne sme stavljati i skidati.
* Jasna vidljivost je neophodna
Kada se kreće u rikverc vozač mora imati dobru preglednost. Ako vozač smatra da vidljivost nije dobra može pozvati nekog da mu asistira i da mu pomogne u navodjenju prilikom manervisanja.
* Na kraju vožnje
Procedura na kraju vožnje podrazumeva da vozač mora svoje vozilo da parkira na odgovarajući parking. Sve dok je vozilo upaljeno ne sme se ostavljati bez nadzora. Viljuške je potrebno da spusti skroz do kraja, povući ručnu kočnicu, isključiti viljuškar i izvaditi ključeve.